May 09, 2010

Laleh

Laleh Pourkarim, known as Laleh is a singer, songwriter and actress from Sweden though she really is from Iran. Her father was a well-kown Iranian sociologist. She sings in English, in Persian and in Swedish. Her first album was released in 2005 and she won three of her seven nominations of Grammis Awards. Her latest album ”Me and Simon” was published in 2009.

Her small movie career was in 2000 when she was in a major role in Swdish movie called Jalla! Jalla!

In additin to singing she also plays guitar, saxophone and percussion and her musical style is somewhere between pop, rock, folk and indie.

Check also: Bjurö Klubb, Big City Love, Simon Says, Nation, Svalorna( " The swallows").

This song is also in the movie called Arn - tempelriddaren ("Arn - the knight templar").


SNÖ

(Music&Text: Laleh Pourkarim)

När staden snöat över, och gården blivit vit
Då vet du att jag drömmer, jag drömmer dig hit
När allt snöat över, och gården blivit kall
Då vet du att jag drömmer
För det är snö, det är som moln överallt

Då vet du att jag finns, att jag finns kvar hos dig
Trots att jag alltid springer, är jag där du hör mig
Om du inte hör mig, om du inte gör
Så ska jag sjunga för dig, precis så du hör

Jag, jag älskar dig
Så högt så du hör
Om det är så

Hur länge, tror du att längtan kan växa, växa?
Om vi förgör
Hur länge, hur länge?
Sommaren har gömt, sommaren har gömt

Men jag har inte glömt
Hur det är att älska
Och jag älskar dig ,jag älskar dig
Så högt så du hör

Och hungern den sitter i rösten inte i magen, i rösten
Därför är vi tysta, om saken
Och det är så
Och det är så
Jag älskar
Så högt så du hör
Och, och det är så
Högt, högt, högt, högt...


SNOW

When city is covered with snow

And the courtyard has became white

Then you know that I'm dreaming

I'm dreaming

I'm dreaming you here

When all is covered with snow

And the courtyard has became cold

Then I know that I'm dreaming

For it is snow

It's like clouds everywhere


Then you know that I am

That I still am with you

Even though I'm allways running

I'm where you hear me

If you can't hear me

If you do not

Then I'm gonna sing for you

Precisely so you hear...

I love you

So loud that you hear

And so it is


How long

Do you think

That longing can grow

Grow

If we are free

How long - how long

Summer has hidden it, yes,

Summer has hidden it

But I haven't forgotten


What is to love


And I love you

Yes, I love you

So loud

So you hear


And hunger stays in the voice

Not in the stomach

In the voice

That's why we don't speak about it

And so it is

It is so


I love you


So loud that you hear

It is so...

Loud, loud, loud, loud...

No comments:

Post a Comment